Ieșit din convențional: noul Opel Mokka
- Noul Mokka este primul Opel cu grila Vizor, Pure Panel, logo redesenat și denumirea modelului amplasată central în partea din spate.
- Design clar și îndrăzneț, dimensiuni compacte, spațiu pentru cinci pasageri
- Motorizare full-electric sau motoare pe combustie eficiente
- Confort specific mărcii Opel și tehnologie de ultimă oră
Rüsselsheim.
Un automobil conceput pentru a stârni emoții și a pava calea de urmat pentru marca Opel, noul Mokka este primul model care poartă noua imagine a mărcii: Opel Vizor. Același lucru este valabil și pentru logo-ul cu fulger Opel Blitz, proaspăt restilizat, iar numele modelului este acum amplasat central pe partea din spate a mașinii. De asemenea, noul Mokka este primul Opel cu planșa de bord Pure Panel și habitaclul complet digitalizat. Încă de la debutul vânzărilor, noul model va fi disponibil atât în versiune electrică, cât și în variante cu motoare termice eficiente.
Cu noul Mokka, practic am reinventat marca Opel. Am proiectat și dezvoltat mașina de la zero chiar aici, la Russelsheim. Noul Mokka este tot ceea ce reprezintă Opel astăzi și în viitor: un automobil fun, eficient și inovativ în toate sensurile. Mokka întruchipează perfect valorile mărcii Opel: german, abordabil, captivant”, spune CEO-ul Opel, Michael Lohscheller.
Design atrăgător: Mokka este primul model ce introduce noul limbaj de design și habitaclu digitalizat
Noul Opel Mokka impresionează cu proporții perfecte și precizie până în cele mai mici detalii. Consolele scurte și postura lată sunt tipice pentru aspectul îndrăzneț al modelului compact cu cinci locuri de 4,15 m lungime. Cea mai importantă caracteristică este partea frontală dominată de inconfundabilul Opel Vizor. La fel ca la o cască de protecție integrală, un vizor de protecție acoperă fața noului model, integrând grila, farurile LED și noua emblemă Opel Blitz într-un singur element comun. În spate, numele modelului apare pentru prima dată în centrul hayonului cu un font special conceput pentru a forma cuvântul ”Mokka” într-un mod tehnic, fluid și vivace.
Interiorul reflectă, de asemenea, claritatea filosofiei de design. Noul Opel Pure Panel integrează două ecrane panoramice care afișează elementele esențiale. Spre deosebire de cockpit-urile supraîncărcate cu informații și comenzi, Pure Panel are un design clar și unic. Este clar structurat și ușor de citit. Designerii Opel au acordat o importanță deosebită detoxifierii digitale. Pentru a evita distragerea atenției celui de la volan, sistemul permite o operare intuitivă. Butoanele controlează cele mai importante funcții, fără a mai fi nevoie să navigăm prin submeniuri.
Designul exterior al noului Mokka nu este doar pur și îndrăzneț, ci și eficient din punct de vedere aerodinamic. Cu un coeficient (cD) de doar 0.32, noul Mokka are un profil extrem de eficient din punct de vedere aerodinamic.
Mokka-e a câștigat premiul „Connected Car 2020”. Vehiculul electric a fost ales câștigător al categoriei extrem de disputate pentru modele compacte de către cititorii Auto Bild și Computer Bild.
Eficiență pură: propulsie electrică sau motoare termice de ultimă generație
Noul Mokka este disponibil atât în variantă electric, cât și cu motoare termice. Acest lucru a fost posibil datorită platformei CMP ce permite ambele tipuri de motorizări.
Motoarele pe benzină și diesel sunt economice și oferă o gamă de puteri de la 74kW (100 CP) la 96kW (130 CP). Consumul moderat de carburant și performanțele superioare sunt caracteristice pentru toate variantele de motorizare. (consum combinat de combustibil NEDC[1]: 4,9-3,8 l/100km, 113-99 g/km CO2).
Eficiența sporită și performanțele superioare sunt caracteristice noilor motoare. Sistemul turbo răspunde instantaneu, oferind un cuplu ridicat încă de la turații reduse. Motoarele sunt asociate cu cutia de viteze manuală modernă cu șase trepte sau cu o cutie de viteze automată cu opt trepte și padele pe volan.
În plus, echipa de ingineri din Russelsheim a lucrat pentru reducerea greutății
(noul model are cu 120 kilograme mai puțin față de generația anterioară), în același timp rigidizând suplimentar caroseria. Avantajele sunt evidente: noul Mokka consumă mult mai puțin, fiind în același timp mai agil și mai distractiv la condus.
Unitatea electrică puternică și silențioasă a modelului Mokka-e produce 100kW (136 CP) și 260 Nm cuplu maxim încă de la start. În ciclul WLTP[2], bateria de 50 kWh permite o autonomie de până la 324 de kilometri înainte de a fi necesară reîncărcarea.
Motorul electric produce 100kW (136 CP) și un cuplu maxim de 260 Nm disponibili încă de la start. Șoferul poate alege între trei moduri de conducere – Normal, Eco și Sport. Cu bateria sa de 50 kWh, Opel Mokka-e are o autonomie de până la 324 km conform WLTP. Indiferent dacă este un wallbox, o stație de încărcare publică de putere mare sau o priză de uz casnic, Opel Mokka-e este pregătit pentru variantele de încărcare: de la curent monofazat, până la trifazat de 11 kW. Opel oferă o garanție de opt ani sau 160.000 km pentru bateria modelului electric.
[1]Cifrele menționate privind consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial WLTP (Regulamentul UE 2017/948), iar valorile relevante sunt traduse în NEDC pentru a permite comparabilitatea cu alte vehicule.
[2]Cifrele menționate privind consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt determinate în conformitate cu noua procedură de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial WLTP (Regulamentul UE 2017/948). Autonomia reală poate varia în condițiile de zi cu zi și depinde de diverși factori, în special de stilul personal de conducere, caracteristicile traseului, temperatura exterioară, utilizarea încălzirii și a aerului condiționat și precondiționarea termică.
Inovații pentru toți: faruri matrix IntelliLux LED®, sisteme de asistență de top
Noul Mokka continuă tradiția Opel de a face disponibile tehnologii inovative din segmentele superioare către o gamă largă de clienți. Aceste tehnologii includ sisteme avansate ca Advanced Cruise Control (ACC) și Active Lane Positioning. Sistemul de iluminat oferă, de asemenea, tehnologie de ultimă oră, cu faruri matrix IntelliLux LED adaptive și anti-orbire cu 14 elemente, o soluție unică în segmentul de piață al modelului Mokka. Toate versiunile dispun de frână de parcare electrică și sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație. Mai sunt disponibile, de asemenea, cameră video 180 grade pentru mersul cu spatele, asistență automată la parcare, Flank Guard și Side Blind Sport Alert.
Noul Mokka își ține pasagerii conectați oferind sisteme infotainment Multimedia Radio și Multimedia Navi cu ecran tactil color de 7 inchi și Multimedia Navi Pro cu display de 10 inch de înaltă rezoluție. Ecranele fac parte din sistemul Pure Panel și sunt orientate către cel de la volan.
Scaunele de calitate superioară sunt specifice mărcii Opel. Este disponibilă tapițerie sportivă Alcantara sau piele clasică, ambele variante fiind neobișnuite în segmentul de piață al modelului Mokka. Vârful de gamă este scaunul îmbrăcat în piele cu sistem de încălzire și masaj pentru cel de la volan. Șoferul și pasagerul din față au la dispoziție o zonă de stocare unde se pot încărca prin inducție (fără fir) telefoanele mobile.
Despre Opel
Opel este unul dintre dintre cei mai mari producători auto europeni și un lider în reducerea emisiilor de CO2 datorită ofensivei sale extinse de electrificare. Compania a fost fondată de Adam Opel în Rüsselsheim, Germania, în 1862 și a început să construiască automobile în 1899. Opel face parte din Stellantis NV, un lider global creat pentru noua eră a mobilității durabile ca urmare a fuziunii dintre Groupe PSA și FCA Group în ianuarie 2021. Împreună cu marca soră Vauxhall, compania este reprezentată în peste 60 de țări din întreaga lume. Opel implementează în mod constant strategia sa de electrificare pentru a asigura succesul durabil și pentru a se asigura că viitoarele cerințe de mobilitate ale clienților sunt îndeplinite. Până în 2024, va fi disponibilă o variantă electrificată a fiecărui model Opel. Această strategie face parte din planul companiei PACE! prin care Opel va deveni sustenabil, global și electric.
Vizitați https://int-media.opel.com
https://twitter.com/opelnewsroom
Contact:
Nadia Valentina PIETREANU
Director Marketing si Comunicare Opel Romania
Tel: +40 749180022
Nadia.Pietreanu@opelautomotive.ro
Noul Opel Mokka/Opel Mokka-e –Date tehnice
Dimensiuni |
||
Lungime (mm) |
4151 |
|
Lățime (mm, oglinzi nepliate/pliate) |
1987/1791 |
|
Înălțime (mm) |
1534 |
|
Ampatament (mm) |
Mokka |
Mokka-e |
2557 |
2561 |
|
Ecartament, față (mm) |
1548 |
|
Ecartament, spate (mm) |
Mokka |
Mokka-e |
1548 |
1545 |
|
Rază de bracaj (m) |
11.08 |
|
Capacitate portbagaj (l) |
Mokka |
Mokka-e |
350-1105 |
310-1060 |
Motoare benzină, diesel |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.5 Diesel |
Capacitate (cm3) |
1199 |
1199 |
1199 |
1499 |
Cilindri |
3 |
3 |
3 |
4 |
Carburant |
Benzină |
Benzină |
Benzină |
Diesel |
Transmisie |
MT6 |
MT6 |
AT8 |
MT6 |
Putere maximă (kW/CP @ rpm) |
74/100 @ 5000 |
96/130 @ 5500 |
96/130 @ 5500 |
81/110 @ 3500 |
Cuplu maxim (Nm @ rpm) |
205 @ 1750 |
230 @ 1750 |
230 @ 1750 |
250 @ 1750 |
Viteză maximă (km/h) |
188 |
202 |
200 |
190 |
0-100 km/h (sec) |
10.6 |
9.1 |
9.2 |
10.8 |
80-120 km/h (sec) |
10.5 |
8.8 |
-/- |
10.9 |
Consum NEDC1 (l/100km, urban/extra- urban/combinat) |
5.6-5.5/ 4.1-4.0/ 4.6 |
5.4-5.3/ 4.1-4.0/ 4.6-4.5 |
6.0-5.9/ 4.3/ 4.9 |
4.4/ 3.4/ 3.8 |
Emisii CO2 NEDC1 (g/km combinat) |
106-104 |
104-102 |
113-111 |
100-99 |
Consum WLTP2 (l/100 km, combinat) |
5.7-5.5 |
5.7-5.5 |
6.0-5.9 |
4.5-4.4 |
Emisii CO2 WLTP2 (g/km combinat) |
129-124 |
128-124 |
137-133 |
118-114 |
Standard emisii |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Euro 6d |
Greutate, incl. șofer (kg) |
1270 |
1275 |
1295 |
1295 |
Sistem de propulsie electric |
|
Putere maximă (kW/CP) |
100/136 |
Cuplu maxim (Nm) |
260 |
Viteză maximă (km/h) |
150 (controlată electronic) |
0-50 km/h (sec) |
3.7 |
0-100 km/h (sec) |
9.0 |
Autonomie3 (km, WLTP2) |
313-324 |
Consum (kWh/100 km, WLTP2) |
18.0-17.4 |
Capacitate baterie lithium-ion (kWh) |
50 |
Timp încărcare wallbox (AC, trifazic) |
5h 15m @ 11kW |
Timp încărcare stație publică (DC) |
~ 30min (80%) @ 100kW |
Greutate, incl. șofer (kg) |
1598 |
1Cifrele pentru consumul de carburant și emisiile de CO2 menționate sunt determinate conform noului standard World Harmonised Light Vehicle Test Procedure WLTP (Regulation EU 2017/948), iar valorile relevante sunt transformate în standard NEDC pentru a permite comparabilitatea cu alte vehicule. Vă rugăm să contactați distribuitorul pentru cele mai recente informații. Valorile nu iau în considerare condițiile de utilizare și de conducere, echipamentele sau opțiunile și pot varia în funcție de dimensiunile anvelopelor.
Opel Automobile GmbH int-media.opel.com
D-65423 Rüsselsheim