30 de ani de Opel Corsa B: un succes de vânzări inovator și independent
- Din 1993 până în 2000: A doua generație Corsa a continuat succesul celei mai bine vândute mașini mici.
- Criteriul de referință în materie de siguranță: Corsa B a fost primul din clasă cu traverse duble pentru portiere și dispozitive de tensionare a centurilor de siguranță.
- Mic și puternic: Corsa GSi cu 80 kW/109 CP, șasiu sport și design incisiv.
- Începutul unei noi ere: A doua generație Corsa a fost prima „made in Eisenach“.
- Distracția la volan devine electrică: Noul Corsa Electric, fără emisii locale, este disponibil acum în două versiuni de putere.
Opel Corsa este o poveste de succes, un bestseller de cursă lungă. De la lansarea sa în 1982, au fost produse peste 14,5 milioane de unități. Bestsellerul trece de la succes la succes. A fost cea mai bine vândută mașină în Regatul Unit în 2021 și cea mai populară mașină mică din Germania în ultimii doi ani. Acum au început vânzările noului Opel Corsa - mai modern, mai digital și mai diversificat ca niciodată. Noul Corsa este disponibil pentru prima dată în două niveluri de performanță cu baterii electrice, sub denumirea Corsa Electric. În plus, lumina adaptivă Intelli-Lux LED® matrix, pe care Corsa a adus-o în 2019 în segmentul de piață al mașinilor mici, a fost, de asemenea, optimizată în continuare. Acestea sunt doar două exemple ale rețetei care a făcut din cel mai mic Opel un succes atât de mare: punerea la dispoziția clienților de automobile mici a inovațiilor din clasele superioare - și mai presus de toate, la prețuri accesibile.
Acest lucru a fost valabil în special pentru a doua generație Corsa. După ce Corsa A, lansată în 1982, a făcut un pas înainte când a fost prezentată în urmă cu exact 30 de ani. Cu un design independent și caracteristici care au stabilit standarde de siguranță, precum și un nivel ridicat de confort și beneficii practice, a sărbătorit succesul mondial și chiar a depășit pragul de patru milioane de vânzări până în anul 2000. În plus, începând cu 1993, Corsa B a deschis o nouă eră, fiind primul Corsa „made in Eisenach“.
Rotunjirea muchiilor: Variantele Corsa B cu elemente noi de design
Designerii conduși de Hideo Kodama și-au asumat un risc atunci când au creat succesorul primului Corsa. În ciuda marelui succes al unghiularului Corsa A, la Rüsselsheim s-a luat decizia de a realiza un Corsa B mai atrăgător pentru femei. Așadar, Kodama s-a apucat de treabă și a proiectat un Corsa mult mai rotunjit și mai delicat, ale cărui faruri arătau ca niște ochi mari. Formele netede și rotunjite au fost inspirate de conceptul Junior, care făcuse furori cu câțiva ani înainte. Dar contururile fluide au avut și un efect practic: au îmbunătățit aerodinamica și, astfel, consumul de combustibil a fost redus.
De asemenea, s-a remarcat designul diferit al modelelor cu trei și cinci uși. Practic, designerii creaseră două modele cu caracter propriu. Ei au dat modelului în trei uși o siluetă sportivă, cu o parte din spate asemănătoare unui coupé, în timp ce modelul cu cinci uși era varianta „familială“, cu un hayon mai vertical. Partea din spate era mai spațioasă pentru pasagerii de pe al doilea rând de scaune, iar volumul portbagajului a crescut până la un maximum de 1.150 de litri.
Corsa B a fost remarcat în special prin gama sa largă de variante. Cinci niveluri de echipare, de la Eco la Swing, Joy și Sport și până la GSi, au oferit câte ceva pentru fiecare preferință, inclusiv datorită modelelor și culorilor asortate ale tapițeriilor. În plus, Opel a completat hatchback-urile cu trei și cinci uși cu un break, un notchback cu patru uși și chiar un pick-up pentru anumite piețe.
Punct de referință pentru confort și siguranță: Corsa B a stabilit standardele în clasa sa
Dezvoltarea ulterioară de la generația A la B a adus beneficii și în ceea ce privește confortul și, mai ales, siguranța. Corsa a crescut cu 10 centimetri, ajungând la o lungime de aproape 3,73 metri, a avut un ampatament mai mare și console de caroserie extrem de scurte. În plus, parbrizul a fost tras mai mult în față, iar partea din spate a modelului cu cinci uși era înclinată în jos, într-un unghi pronunțat. Toate aceste modificări au permis modelului Corsa B să ofere cele mai bune valori din clasa sa în ceea ce privește spațiul și libertatea de mișcare (spațiu pentru cap, umeri și picioare). Geamurile mari și stâlpii îngustați au creat o atmosferă interioară luminoasă și aerisită, permițând o vizibilitate bună în toate direcțiile. Pentru asigurarea unei vizibilități optime din toate părțile, chiar și în condiții meteo nefavorabile, rama specială a parbrizului de pe părțile laterale ținea apa de ploaie departe de geamuri; carcasele oglinzilor exterioare cu design aerodinamic aveau, de asemenea, o margine îngustă care împiedica acumularea de murdărie pe suprafața oglinzilor și a geamurilor.
Cea de-a doua generație Corsa a stabilit noi standarde de siguranță în segmentul mașinilor mici. Rigiditatea torsională a caroseriei fusese mărită cu 40% față de predecesorul său. Pentru prima dată în această clasă, au fost montate standard traverse duble de oțel în portiere, care ofereau pasagerilor protecție suplimentară în cazul unui impact lateral, și dispozitive mecanice de tensionare a centurilor de siguranță pe scaunele din față. Centurile de siguranță reglabile pe înălțime în față și în spate, precum și rampele prezente la pernele de scaun, anti alunecare, au fost alte caracteristici importante de siguranță ale tuturor modelelor Corsa. Iar la scurt timp după lansare, a fost disponibil și un airbag de dimensiuni normale pentru șofer.
Micul automobil sport al Opel: Corsa GSi, un vehicul distractiv de condus
O variantă deosebit de sportivă a ajuns pe șosea în 1993, Corsa GSi 16V. Cea mai sportivă Corsa din acea vreme era prevăzută cu praguri laterale și bare de protecție colorate, precum și cu spoilere față și spate. Echiparea standard includea, de asemenea, ABS controlat electronic, un turometru și anvelope late.
Corsa GSi putea accelera de la zero la 100 km/h în 9,5 secunde și atingea o viteză maximă de 195 km/h. Șasiul sportiv și amortizoarele cu gaz au contribuit la realizarea performanțelor pe șosea. Scaunele sport și volanul îmbrăcat în piele au creat atmosfera potrivită în habitaclu.
Distracție cu responsabilitate: Conservarea resurselor a fost integrată în Corsa B
În același timp, Opel a demonstrat încă de atunci că plăcerea de a conduce vine la pachet cu responsabilitatea. Sustenabilitatea și conservarea resurselor au fost întotdeauna un punct central de dezvoltare pentru marcă.
Cea de-a doua generație Corsa a stabilit un punct de referință și în acest domeniu, datorită motoarelor sale eficiente pe benzină cu injecție de combustibil și catalizator. Cu motorul deosebit de eficient de 1,2 litri (33 kW/45 CP), Corsa îndeplinea deja, în 1993, standardele de emisii care au intrat în vigoare trei ani mai târziu. Iar cu un consum mediu de 4,66 l/100 km, Corsa Eco a fost „Cea mai economică mașină din Europa“ în ceea ce privește greutatea și performanța, conform ADAC și ÖAMTC. În plus, cu un nivel al zgomotului la rulare de numai 72 de decibeli la începutul anilor 1990, era, de asemenea, una dintre cele mai silențioase mașini din Europa.
În 1990, Opel a fost primul producător de automobile care a introdus un circuit de reciclare a materialelor plastice pentru automobile. Prin urmare, reciclarea ulterioară a vehiculelor scoase din uz a fost luată în considerare încă din timpul proiectării modelului Corsa B. Materialele compozite din plastic fără alte amestecuri și tehnicile de fixare ușor de dezmembrat pentru componentele individuale, au adus o contribuție importantă la reciclarea compatibilă cu mediul. Odată cu începerea producției la Eisenach, în urmă cu 30 de ani, Corsa a fost produsă într-una dintre cele mai moderne și mai eficiente uzine de automobile din Europa, din punct de vedere al utilizării resurselor.
Despre Opel
Persoana de contact:
Rodica Ionescu
PR Manager TRUST MOTORS
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro