Skip To Content
Test maraton

Test maraton: noua generație Opel Astra intră pe linia de sosire

  • Cercul Arctic: Testarea dinamică și comportamentul la temperature de -30 grade Celsius în Laponia Suedeză
  • Centrul de testare Dudenhofen: Dezvoltarea șasiului pentru securitate și confort în Germania
  • Laborator EMC în Russelsheim: Rezistența la undele electromagnetice

 

Rüsselsheim.  Dezvoltarea noului model Opel Astra a intrat în linie dreaptă, premiera generației cu numărul 11 a celui mai bine vândut model compact al mărcii fiind doar la câteva săptămâni distanță. Creat inițial – la fel ca toate automobilele moderne – cu ajutorul designului asistat de computer, noul model a intrat în faza de testare încă din iarna trecută, trecând prin testarea finală, reglarea fină și validarea în condiții de exploatare reale. Acum, Astra intră pe ultima sută de metri a unui adevărat maraton de testare.

 

Inginerii Opel au dus modelele prototip și vehiculele de dezvoltare în nordul îndepărtat pentru a testa noul model pe drumuri înghețate și în aerul extrem de rece al Laponiei suedeze. Mai aproape de casă, au bătut și pistele de la Centrul de Testare Dudenhofen, iar, cel mai recent, au efectuat trasee de validare în condiții reale pe drumurile publice în regiunea Rhin-Main, alături de reprezentanți ai managementului superior. În același timp, noul model Astra trecea ultimele teste în Laboratorul EMC (Electro-Magnetic Compatibility) din Russelsheim înainte de omologarea de tip pentru comercializare.

 

”Exigentul program de testare pentru noul model Opel Astra merge excepțional de bine”, spune inginerul șef Astra, Mariella Vogler. "Echipa de dezvoltare - care, apropo, cuprinde mai multe femei inginer ca oricând - a creat o nouă generație de Astra fără compromisuri, care îi va încânta pe clienții noștri."

Cu noul Astra, Opel demonstrează precizia germană în fiecare detaliu și țintește către vârful pieței pentru segmentul compact. Designul pur și îndrăzneț, tehnologiile de vârf și gama interesantă de propulsoare - inclusiv unitatea electrică hibridă plug-in - îl vor face un punct de referință în clasa sa.

Testare de iarnă: comfort și siguranță în orice condiții

Iarna 2020/2021 în Suedia. Ca de obicei în această perioadă a anului, Laponia este o destinație de călătorie frecventă pentru inginerii Opel. De această dată, au adus următoarea generație Astra cu ei. La temperaturi de până la -30 grade C, experții Opel au parcurs tur după tur pe suprafețele alunecoase ale pistelor special pregătite, optimizând continuu sistemele controlate electronic pentru stabilitate, tracțiune și frânare fără blocarea roților (ABS). Obiectivul: noul Astra trebuie să se descurce întotdeauna consecvent în condiții de siguranță, indiferent de suprafață - fie că este vorba de gheață, zăpadă, zloată sau asfalt umed sau uscat. Sau cu alte cuvinte, trebuie să se comporte ca un Opel - în toate condițiile.

 

„Pe parcursul dezvoltării ne-am asigurat că noua generație Astra va oferi din nou șoferilor și pasagerilor multă distracție și confort la volan”, spune Andreas Holl, șeful departamentul de dinamică pentru vehiculele Opel. „Pe de o parte, designul nostru sofisticat și dinamic asigură faptul că ocupanții se vor simți întotdeauna în siguranță, chiar și la viteze mari pe autostradă. Pe de altă parte, oferă mult confort - chiar și pe suprafețe de drum denivelate - pentru o experiență relaxată la volan. "

 

În timpul șederii lor în Laponia, anul acesta, specialiștilor în șasiuri Opel li s-au alăturat colegii lor de la „HVAC” (încălzire, ventilație și aer condiționat). Unul dintre obiectivele HVAC este să se asigure că habitaclul se încălzește rapid. Așa că au monitorizat respingerea căldurii motorului noului Astra, fluxul lichidului de răcire, performanța sistemului de încălzire și fluxul de aer al ventilatorului, precum și volanul încălzit și încălzirea scaunelor din față și din spate.

 

Dar testarea sistemului de încălzire nu se face doar pentru ca pasagerii din Astra să se simtă confortabil în diminețile reci de iarnă. Performanța sistemului de încălzire este definită clar prin reglementări și standarde de siguranță interne chiar mai stricte care spun că parbrizul și geamurile înghețate ale unui Opel trebuie să fie curate și lipsite de condens în cel mai scurt timp pentru a asigura vizibilitatea pentru cel de la volan.

 

Mai mult, deoarece noua noua generație Astra în varianta plug-in hybrid va juca un rol important în electrificarea gamei de modele Opel, inginerii au urmărit cu atenție timpul de încălzire pentru bateria litiu-ion, pentru a se asigura că performanța celulelor îndeplinește standardele pentru conducerea în mod electric chiar și pe vreme rece.

Centrul de testare Dudenhofen: Tortură pe pistele de testare și în afara lor

La centrul de testare de la Dudenhofen în Germania sunt evaluate performanțele de alt timp. Inginerii centrului de competență pentru „ADAS” (Sisteme Automate de Asistență a Șoferului) din Rüsselsheim au folosit ovalul de mare viteză din cadrul centrului de testare și linia dreaptă pentru a calibra tehnologiile avansate pentru noul Opel Astra - de la sistemul Cruise Control Adaptiv și Frânarea de Urgență, până la Alerta de Coliziune și Avertizarea la ieșirea în trafic cu spatele.

 

Modelele de pre-producție folosite în cadrul acestor teste au trebuit să îndeplinească, de asemenea, standardele pentru rulare pe lunga linie dreaptă de la Dudenhofen. Ca orice alt model Opel, noua generație Astra trebuie să demonstreze că este Autobahn-proof (pregătită pentru autostradă), ceea ce înseamnă că trebuie să rămână perfect controlabilă la viteze de peste 140 km/oră și stabilă în caz de frânare de urgență. În timpul testelor la viteze mari pe oval, inginerii Opel au evaluat și componente ca ștergătoarele de parbriz și capota. Nimic nu trebuie să fluture sau să vibreze pentru a nu provoca zgomote iritante.

 

După ce a transpirat în timpul testelor de mare viteză, noul Astra s-a răcorit în testul de traversare a unui canal cu apă, la diverse adâncimi de minim 25 centimetri. În ciuda faptul că mașina creează un val mare în față la înaintare, modelul de test nu trebuie să ”inhaleze” sau ”să înghită” apă, iar sistemul de propulsie, partea electrică și toate componentele de sub capotă trebuie să rămână protejate de apă.

 

Nu a fost timp pentru pauză pentru noul Astra după ce a părăsit pistele de testare. În ciuda torturii de pe ovalul de mare viteză, circuitul de manevrabilitate și trecerea prin apă, inginerii Opel au dus mașinile de test în camera climatică de la Dudenhofen. Această instalație poate evalua operabilitatea vehiculului, subsistemelor și a componentelor în condiții extreme. Pentru noua generație Astra, camera climatică a fost setată pentru a testa etanșarea mașinii la praf și nisip.

 

Pe lângă camera climatică, Opel a pus mașinile de test în tunelul climatic de vânt pentru a valida performanțelor noului model într-o varietate de condiții de operare. De exemplu, tunelul climatic de vânt poate simula conducerea în trafic intens, în pantă sau rampă pentru a testa răcirea frânelor. Inginerii pot afla chiar dacă viscolul poate bloca cu zăpadă prizele pentru ventilație. 

Pe agenda managerului: ture de validare în jurul orașului de casă al mărcii Opel

Condițiile climatice favorabile prafului, nisipului sau zăpezii nu erau de așteptat în timpul fazei actuale de testare. Turele de validare au loc cu prototipuri și mașini de test în mai multe etape pe parcursul dezvoltării unui nou model. Acestea sunt destinate verificării sistemelor și subsistemelor și validării integrării lor generale în noul vehicul. Pe măsură ce dezvoltarea se apropie de etapele finale, echipei multifuncționale de ingineri și tehnicieni li se alătură membri ai conducerii superioare, inclusiv șeful însuși - CEO-ul Opel, Michael Lohscheller.

 

Cele mai recente ture de validare ale noului Astra încă sub camuflaj au avut loc în iunie pe drumurile publice din regiunea Rhin-Main, în jurul orașului natal Opel - și a uzinei de la Rüsselsheim. Inginerilor și managerilor li s-au alăturat ocazional jurnaliști din presa de specialitate.

Imunitate electromagnetică: cerință pentru aprobarea de tip

În timp ce modelele prototip și de pre-producție sunt testate în nordul îndepărtat, la Dudenhofen sau pe drumurile publice din și din afara Germaniei, alte exemplare sunt testate riguros în laboratoarele de la Russelsheim. De exemplu, compatibilitatea electromagnetică (EMC) este testată pe tot parcursul dezvoltării noului model. Nici un automobil nu poate fi vândut în Europa fără a trece testele EMC în timpul procesului de omologare de tip. Testarea EMC asigură faptul că sistemele electronice ale mașinii nu vor suferi în urma interferențelor.

 

Echipa Opel a testat imunitatea modelului Astra la emisii de unde electromagnetice în laboratorul EMC special construit la Russelsheim. În timp ce modelul de test este expus la emisiile dintr-o gamă largă de frecvențe, panourile speciale din pereți absorb emisiile transmise astfel încât să nu se reflecte înapoi în cameră. Inginerii obțin astfel date curate și nealterate. Noul model primește „undă verde” - și omologarea de tip - atunci când toate sistemele sale și-au demonstrat imunitatea la emisiile electromagnetice.

Despre Opel

Opel este unul dintre dintre cei mai mari producători auto europeni și un lider în reducerea emisiilor de CO2 datorită ofensivei sale extinse de electrificare. Compania a fost fondată de Adam Opel în Rüsselsheim, Germania, în 1862 și a început să construiască automobile în 1899. Opel face parte din Stellantis NV, un lider global creat pentru noua eră a mobilității durabile ca urmare a fuziunii dintre Groupe PSA și FCA Group în ianuarie 2021. Împreună cu marca soră Vauxhall, compania este reprezentată în peste 60 de țări din întreaga lume. Opel implementează în mod constant strategia sa de electrificare pentru a asigura succesul durabil și pentru a se asigura că viitoarele cerințe de mobilitate ale clienților sunt îndeplinite. Până în 2024, va fi disponibilă o variantă electrificată a fiecărui model Opel. Această strategie face parte din planul companiei PACE! cu care Opel va deveni sustenabil, global și electric.

 

Vizitați ;

https://www.opel.ro/despre-opel/noutatile-opel.html

https://int-media.opel.com

Contact:

 

Nadia PIETREANU

 

Director Marketing si Comunicare

Trust Motors Import Autovehicule

Importator unic Opel în România

 

Tel: +40 749180022

Nadia.Pietreanu@opelautomotive.ro