Skip To Content
Opel Kadett E - Campionul aerodinamicii împlinește 40 de ani

Opel Kadett E - Campionul aerodinamicii împlinește 40 de ani

  • Toamna anului 1984: Este lansată a cincea generație a modelului compact Kadett
  • Opțiuni din belșug: Kadett E ca berlină, break, notchback, transporter și decapotabilă
  • Testat în tunelul de vânt: Kadett GSi a fost cea mai aerodinamică berlină din lume la acea vreme
  • Emoțional și electrificat: Actuala generație Opel Astra combină plăcerea de a conduce modern cu eficiența maximă

Valori combinate pentru Opel Astra Electric conform WLTP1:consum de energie 15,5 kWh/100 km, emisii de CO2 0 g/km; eticheta CO2: A.

Valori combinate pentru Opel Astra Sports Tourer Electric conform WLTP1: consum de energie 15,8 kWh/100 km, emisii de CO2 0 g/km; eticheta CO2: A.

 

[1] Valorile consumului unui vehicul nu depind numai de utilizarea eficientă a combustibilului de către acesta, ci sunt influențate și de stilul de condus și de alți factori non-tehnici.

 

Kadett și Astra - aceste două nume sunt sinonime cu aproape nouă decenii de istorie de succes a clasei compacte Opel. Încă de la început, acestea au adus numeroase inovații segmentului și au făcut astfel mobilitatea individuală accesibilă pentru mulți. O generație Kadett specială sărbătorește o zi de naștere deosebită în anul aniversar al celor „125 de ani de producție auto Opel“: Opel Kadett E împlinește 40 de ani. În toamna anului 1984, inginerii Opel au obținut un succes răsunător. Bazată pe elementele tehnice ale predecesorului său, dar cu o caroserie hatchback complet nouă, cea de-a cincea generație a modelului Kadett e din ce în ce mai puternică. Baza succesului este designul captivant, precum și finețea tehnică și multitudinea de variante. În același timp, acesta este ultimul model de clasă compactă de la Opel care va purta numele Kadett. Succesorul poartă deja numele „Astra“ și continuă în mod consecvent succesul în clasa compactă. Prima generație Astra electrificată arată ce înseamnă astăzi distracția modernă la volan cu responsabilitate. Actualul Opel Astra, cu diferite motorizări hibrid și motoare economice cu ardere internă, precum și modelul complet electric Astra Electric, este emoțional, eficient și, în funcție de variantă, fără emisii locale.

 

Toamna anului 1984: Lansarea celei de-a cincea generații a modelului de succes Opel Kadett

 

Povestea dezvoltării celei de-a cincea generații Kadett a început de fapt în 1979. De îndată ce Opel Kadett D, primul model Opel cu tracțiune față, a apărut pe piață, au fost deja colectate idei pentru potențialul succesor. În cadrul departamentului de dezvoltare și construcție a produselor din Rüsselsheim, numeroși ingineri, tehnicieni și designeri fac parte din proiectul „Kadett E”. Pe parcursul a cinci ani, 1,5 miliarde de mărci germane au fost alocate dezvoltării modelului Kadett E. Înainte ca acesta să fie pregătit pentru producția de serie, prototipurile au parcurs o distanță totală de aproximativ 6,5 milioane de kilometri - în centrele de testare, precum și pe pistele de curse, în condiții meteo extreme în nordul Europei și în regiunile deșertice din SUA. După finalizarea testelor extensive, a venit momentul: Kadett E - din nou cu tracțiune față - a fost lansat în toamna anului 1984. Curând a ajuns la dealeri - într-o varietate de variante care nu este depășită de nimeni. Dar acesta nu este nici pe departe singurul motiv care a făcut din a cincea generație Kadett un bestseller într-un timp foarte scurt.

 

Alegerea potrivită pentru fiecare sarcină 

 

Chiar de la începutul vânzărilor, cea mai recentă generație Kadett este disponibilă ca hatchback cu trei și cinci uși și Kadett break cu trei și cinci uși - cu un volum de încărcare de până la 1.520 de litri, lider în clasă. Doar un an mai târziu, varianta notchback cu patru uși completează gama. Iar din 1987, fanii activităților în aer liber și-au primit răsplata cu noul Kadett E: nimeni altul decât designerul vedetă italian Nuccio Bertone a fost responsabil pentru noul Kadett decapotabil. În strânsă colaborare cu echipa de design din Rüsselsheim, elegantul „Kadett topless” este creat în fabrica din nordul Italiei - incluzând echipamente standard extinse, de la scaune sport pentru șofer și pasagerul din față până la scaune spate rabatabile individual și geamuri fumurii.

 

Producătorul subliniază faptul că Opel nu dorește doar să atragă clienții auto prin Kadett, ci oferă și modelul potrivit pentru clienții din domeniul comercial cu o altă variantă: Kadett Combo. Acest transportor compact cu o punte spate special concepută și uși spate cu deschidere la 180 de grade poate suporta o sarcină utilă de până la 635 de kilograme și are un spațiu de încărcare de 2,4 metri cubi.

 

Cu toate acestea, cea mai sportivă, mai puternică și - alături de decapotabila Bertone - probabil și cea mai emoțională variantă Kadett este Kadett GSi. În timp ce versiunea de serie are inițial un motor de 1,8 litri și o putere de 85 kW (115 CP), GSi a ajuns pe circuit la scurt timp după aceea ca mașină de turism grupa A cu 125 kW (170 CP) și o accelerație de la 0 la 100 km/h în puțin sub șapte secunde. Iar Kadett GSi 16V de curse de 184 kW (250 CP), acesta și-a sărbătorit premiera câștigătoare la începutul Campionatului Internațional German de Turisme în 1988. Un an mai târziu, austriecii Josef Haider/Ferdinand Hinterleitner au devenit campioni germani la raliuri cu Opel Kadett GSi 16V. În același an, o echipă Opel a intrat în Campionatul German de Turisme cu a cincea generație Kadett.

 

Câștigător în serie: „Volanul de aur” și campion mondial la aerodinamică

 

În timpul dezvoltării modelului Kadett E, inginerii și designerii au acordat atenție punctelor forte tipice Opel, indiferent de varianta de caroserie respectivă: design emoțional și adaptabilitate demonstrată pentru utilizarea zilnică, combinate cu eficiență maximă - toate la prețuri accesibile pentru întreaga varietate de clienți. Rețeta de succes a dus la numeroase premii pentru cea de-a cincea generație a bestsellerului clasei compacte. În plus față de „Volanul de Aur 1984”, a obținut și titlul de „Mașina Europeană a Anului 1985”.

 

În 1984, Kadett a stabilit, de asemenea, un record în materie de aerodinamică. După 1.200 de ore de reglaj fin în tunelul de vânt, Kadett E atinge un coeficient de rezistență senzațional de 0,32. Iar sportivul GSi, cu un coeficient de rezistență de 0,30 și o suprafață de rezistență la aer de 0,57 metri pătrați, a fost cea mai aerodinamică berlină din lume la acea vreme. Inginerii Opel au obținut aceste valori optime, printre altele, datorită unei forme de pană omogenă, a unui plan de podea al vehiculului în formă de lacrimă, a suprafețelor netede ale geamurilor și prin alte soluții detaliate, cum ar fi etanșările flexibile ale îmbinărilor din caroserie. Conform spuselor directorului de atunci al departamentului de dezvoltare a produselor, Fritz W. Lohr: „Pe parcursul a aproximativ 1.200 de ore în tunelul aerodinamic, inginerii și tehnicienii noștri au obținut pentru noul Kadett o calitate aerodinamică care nu a mai fost atinsă până acum în această clasă. În timpul fazei de dezvoltare a noului Kadett, unii dintre inginerii noștri seniori au fost uneori indisponibili pentru perioade lungi din zi. Explicația ulterioară era de obicei: Îmi pare rău, tocmai testam GSi...“.

 

În același timp, dezvoltarea progresează continuu. În 1989, Opel lansează un Kadett E reîmprospătat, iar în 1991 este introdusă în Europa marca Opel Astra.

 

Opel Astra electrificat: Plăcerea modernă de a conduce cu responsabilitate

 

În ciuda schimbării denumirii de la Kadett la Astra, Opel păstrează modul în care numără generațiile clasei compacte - astfel că ultima generație se numește Astra L. Cu aceasta, Marca își continuă istoria de succes în clasa compactă din 2021. Actuala generație Astra este a treia la rând care câștigă „Volanul de Aur”. Nu este de mirare, deoarece Astra și Astra Sports Tourer fac declarații clare: cu un design îndrăzneț și pur, de la fața caracteristică a mărcii Opel Vizor din exterior până la cockpit-ul Pure Panel complet digital din interior. Există, de asemenea, tehnologii de ultimă generație, cum ar fi lumina Intelli-Lux Pixel adaptivă, fără efect de orbire, care face condusul mai plăcut și mai sigur. Și nu în ultimul rând, actuala generație Astra este electrificată pentru prima dată - ca plug-in hybrid dinamic și hybrid eficient cu tehnologie de 48 de volți, precum și Astra Electric și Astra Sports Tourer Electric complet electrice. Motorul electric furnizează 115 kW (156 CP) și un cuplu puternic de 270 Nm - ambele disponibile de la prima atingere a pedalei de accelerație, asigurând demaraje în forță și accelerații impresionante. Astra Electric și Astra Sports Tourer Electric pot parcurge până la 418, respectiv 413 kilometri (WLTP1) fără emisii locale, demonstrând cum arată astăzi distracția modernă și responsabilă la volan!

Despre Opel


Despre Opel

Opel este unul dintre cei mai mari producători auto europeni și lider în reducerea emisiilor de CO2 datorită ofensivei sale extinse de electrificare. Compania a fost fondată de Adam Opel în Rüsselsheim, Germania, în 1862 și a început să construiască automobile în 1899. Opel face parte din Stellantis NV, un lider global creat pentru noua eră a mobilității sustenabile. Împreună cu marca sa soră britanică Vauxhall, compania este reprezentată în peste 60 de țări de pe tot globul, continuând să pătrundă pe noi piețe internaționale. În prezent, Opel își implementează în mod constant strategia de electrificare pentru a asigura succesul durabil și pentru a se asigura că cerințele viitoare de mobilitate ale clienților sunt îndeplinite. Până în 2024, va fi disponibilă o variantă electrificată a fiecărui model Opel. Începând cu 2028, Opel se va concentra în întregime pe vehiculele electrice în Europa.

Persoana de contact:

 

Rodica Ionescu

PR Manager TRUST MOTORS

 

Tel:  0751 011 104

E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro