Skip To Content
Autonomie

Informații utile despre autonomia mașinilor electrice

Zilele în care vehiculele electrice erau bune doar pentru călătorii scurte au dispărut de mult

Autonomia bateriei este în creștere

Dezvoltarea autonomiei bateriei progresează într-un ritm rapid: în zilele noastre, mașinile electrice oferă o autonomie considerabilă și cu ea toată libertatea pe care ți-ai putea-o dori. Intervalele de 250 până la 300 km sau mai mult sunt standard - iar limitele sunt împinse în mod constant în sus. Aflați mai multe despre acest subiect aici.

Cum se calculează autonomia mașinii electrice

Metoda de măsurare standardizată la nivel global pentru autonomia mașinilor electrice se numește "Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare"-WLTP pe scurt. 

Uneori citești și despre NEDC: se referă la "noul ciclu de conducere european", dar această metodă de testare pentru Europa a fost înlocuită de WLTP în 2021. 

Noul ciclu de conducere WLTP oferă cifre de consum mai realiste, ținând cont de situații mai apropiate de viața de zi cu zi decât standardul NEDC - cel mai bun mod de a estima consumul zilnic.

 

WLTP reprezintă:

 

  •     Dinamica de conducere mai realistă și temperatura exterioară.
  •     Distanța de testare mai mare
  •     Viteze medii și maxime mai mari
  •     Mai puțin timp inactiv
  •     Mai multe frânări și accelerații

 

Citește mai multe despre metodele de măsurare NEFC și WLTP aici.

 

1 Valorile de mai sus au fost determinate folosind procedurile de testare WLTP (Regulamentul (CE) Nr. 715/2007 și Regulamentul (UE) Nr 2017/1151). Intervalul real poate varia în condiții de zi cu zi și depinde de diverși factori, în special stilul personal de condus, condițiile de traseu, temperatura exterioară, utilizarea încălzirii și a aerului condiționat, precondiționarea termică.

Metoda de testare a autonomiei electrice

Există două proceduri comune de testare la nivel mondial pentru autonomia mașinilor electrice: WLTP (Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare) și EPA (Agenția de Protecția a Mediului în Statele Unite). Ambele își determină datele foarte aproape de practica de zi cu zi. 

 

În ciclul NEDC de testare, care va fi folosit în Europa până în 2020, posibilitățile de testare au fost mai puțin realiste: viteza medie a fost de 34 km/h, vehiculul a fost încărcat cu 100 kg (care chiar nu corespund șofer și pasager) și condiții reale, cum ar fi temperatura, condițiile meteorologice și de stilul de condus nu au fost luate în considerare. 

 

Cele două metode de testare utilizate în mod obișnuit astăzi vă oferă o șansă mai bună de estimare realistă a autonomiei mașinii tale electrice: Viteza medie este de 46,5 km/h (maxim 131 km/h), durata testului a fost crescută de la 21 la 30 de minute. 

WLPT examinează, de asemenea, toate combinațiile disponibile motor-transmisie - precum și echipamente opționale care influențează, de asemenea, greutatea și aerodinamica vehiculului. În plus, măsurătorile sunt efectuate la 23°C și, de asemenea, la 14°C, ceea ce corespunde temperaturii medii din Europa.

Informații utile despre autonomie

Cât de departe poate merge o mașină electrică?

Autonomia maximă a modelului Corsa-e măsurată prin WLTP este de până la 337 km cu o baterie complet încărcată. Cu toate acestea, această valoare poate varia în condusul zilnic și depinde de factori precum stilul personal de condus, tipul traseului și contoarele de altitudine, temperatura exterioară, utilizarea încălzirii și a aerului condiționat și posibila greutate suplimentară.

Ce are cel mai mare impact asupra autonomiei unei mașini electrice?

Cea mai mare influență asupra autonomiei este cu siguranță stilul tău de condus. Viteza mare și accelerația frecventă înseamnă că poți conduce mai puțin cu mașina electrică. Cu toate acestea, deoarece autonomia este recalculată constant, ai întotdeauna opțiunea de a-ți ajusta stilul de condus.