Informații utile despre autonomia mașinilor electrice
Zilele în care vehiculele electrice erau bune doar pentru călătorii scurte au dispărut de mult
Autonomia bateriei este în creștere
Cum se calculează autonomia mașinii electrice
Metoda de măsurare standardizată la nivel global pentru autonomia mașinilor electrice se numește "Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare"-WLTP pe scurt.
Uneori citești și despre NEDC: se referă la "noul ciclu de conducere european", dar această metodă de testare pentru Europa a fost înlocuită de WLTP în 2021.
Noul ciclu de conducere WLTP oferă cifre de consum mai realiste, ținând cont de situații mai apropiate de viața de zi cu zi decât standardul NEDC - cel mai bun mod de a estima consumul zilnic.
WLTP reprezintă:
- Dinamica de conducere mai realistă și temperatura exterioară.
- Distanța de testare mai mare
- Viteze medii și maxime mai mari
- Mai puțin timp inactiv
- Mai multe frânări și accelerații
Citește mai multe despre metodele de măsurare NEFC și WLTP aici.
1 Valorile de mai sus au fost determinate folosind procedurile de testare WLTP (Regulamentul (CE) Nr. 715/2007 și Regulamentul (UE) Nr 2017/1151). Intervalul real poate varia în condiții de zi cu zi și depinde de diverși factori, în special stilul personal de condus, condițiile de traseu, temperatura exterioară, utilizarea încălzirii și a aerului condiționat, precondiționarea termică.
Metoda de testare a autonomiei electrice
Există două proceduri comune de testare la nivel mondial pentru autonomia mașinilor electrice: WLTP (Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare) și EPA (Agenția de Protecția a Mediului în Statele Unite). Ambele își determină datele foarte aproape de practica de zi cu zi.
În ciclul NEDC de testare, care va fi folosit în Europa până în 2020, posibilitățile de testare au fost mai puțin realiste: viteza medie a fost de 34 km/h, vehiculul a fost încărcat cu 100 kg (care chiar nu corespund șofer și pasager) și condiții reale, cum ar fi temperatura, condițiile meteorologice și de stilul de condus nu au fost luate în considerare.
Cele două metode de testare utilizate în mod obișnuit astăzi vă oferă o șansă mai bună de estimare realistă a autonomiei mașinii tale electrice: Viteza medie este de 46,5 km/h (maxim 131 km/h), durata testului a fost crescută de la 21 la 30 de minute.
WLPT examinează, de asemenea, toate combinațiile disponibile motor-transmisie - precum și echipamente opționale care influențează, de asemenea, greutatea și aerodinamica vehiculului. În plus, măsurătorile sunt efectuate la 23°C și, de asemenea, la 14°C, ceea ce corespunde temperaturii medii din Europa.