Puncte de încărcare casnice
La Opel, îți încărcăm mașina electrică cât mai convenabil posibil cu sistemele noastre de încărcare eficiente și ușor de utilizat. Un panou de încărcare de perete, de exemplu, este cea mai sigură, mai rapidă și mai convenabilă soluție pentru încărcarea mașinii electrice acasă
Procesul de încărcare
La stațiile de încărcare rapidă, poți încărca bateria mașinii tale electrice Opel până la 80% într-o jumătate de oră. Perfect pentru călătorii mai lungi, deoarece după o scurtă oprire îți poți continua rapid călătoria. Dacă îți încarci mașina peste noapte - sau în timpul zilei la serviciu - încărcarea rapidă nu este necesară. Apoi, bateria este încărcată și mai ușor.
Încă sună ca un moment viitor, dar evoluțiile pentru încărcarea inductivă sunt deja în curs de desfășurare. Ceea ce este deja răspândit referitor la smartphone-uri, va fi în curând posibil și pentru vehiculele electrice. Tot ce trebuie să faci este să conduci mașina pe o suprafață de încărcare inductivă și procesul de încărcare începe. Până atunci, însă, Opel va continua să ofere soluții prin cablu și panouri de încărcare de perete care permit încărcarea simplă și intuitivă acasă și pe drumurile publice.
Sisteme de încărcare
La încărcarea unei mașini electrice, se face o distincție între curentul continuu (CC) și curentul alternativ (AC). Curentul continuu este utilizat pentru încărcarea rapidă. Acest lucru este deosebit de practic dacă dorești să eviți opririle mai lungi, deoarece bateria mașinii tale electrice poate fi încărcată până la 80% în aproximativ 30 de minute.
Curentul alternativ este utilizat pentru încărcarea regulată. Este utilizat în întreaga Europă pentru conexiunile electrice de uz casnic și este ideal pentru încărcarea mașinilor electrice.
Practic, bateria unei mașini electrice poate accepta doar curent continuu (CC), astfel încât curentul alternativ (AC) de la rețea trebuie convertit în prealabil.
De asemenea, se face o distincție între încărcarea monofazată și cea trifazată. Monofazată este rețeaua de alimentare internă cu priza de contact protejată. Poate oferi o putere medie de încărcare de 2,3 kW la o tensiune de 230 V și o putere curentă de 16 A. Cu toate acestea, pentru a încărca rapid mașina electrică, este necesară o putere de cel puțin 3,7 kW. În acest scop, există prize trifazate. Acestea au o tensiune de până la 400 V și un curent de 16 A sau 32 A. capacitatea de încărcare este cuprinsă între 11 kW și 32 kW. Puterea de încărcare este cuprinsă între 11 kW și 22 kW.
Conform standardului CEE, prizele monofazate sunt albastre, iar prizele trifazate sunt roșii. Așa-numitele prize de tip 2 sunt acum standardul la nivelul UE. Așa-numitul „Mennekes plug (ștecher)" corespunzător permite încărcarea monofazată și trifazată a mașinilor electrice.
Un subiect viitor este așa-numita încărcare bidirecțională, pentru care sunt necesare panouri de încărcare de perete speciale. Aici, schimbul de energie se desfășoară în două direcții. Dacă o mașină este încărcată și nu este condusă, energia din baterie poate fi utilizată pentru alimentarea gospodăriei - sau alimentată înapoi în rețea.
Avantaje financiare
Pe lângă așa-numitul bonus de inovare al Republicii Federale Germania, mașinile pur electrice sunt subvenționate cu până la 9.000 €, modelele plug-in hibrid primesc o subvenție de până la 6.750 €. Pentru modelele plug-in hibrid, cu toate acestea, aceleași reglementări se aplică la inovația premium ca bonus pentru mediu: acestea sunt subvenționate doar dacă nu emit mai mult de 50 grame de CO₂ pe kilometru sau au o autonomie minimă pur electrică de 40 kilometri, până la sfârșitul lui 2021, un interval minim de 60 kilometri din 2022, și cel puțin 80 kilometri din 2025.
În plus, există o altă subvenție pentru achiziționarea și conectarea la panourile de încărcare de perete de la Banca KfW, care, pentru prima dată sprijină, de asemenea, instalarea de stații de încărcare private pe clădirile rezidențiale cu 900 € pe punct de încărcare - pentru proprietari și asociațiile de proprietari și de locatari.
Apropo, dacă conduci o mașină electrică de companie, economisești din taxa auto a companiei: de la începutul anului 2020, șoferii vor trebui să plătească doar un impozit lunar fix pentru uz privat de un sfert din baza de evaluare - adică 25% din prețul de listă brut.
Ai putea fi, de asemenea, interesat de acest lucru
Informații utile despre încărcarea la domiciliu
Cum funcționează încărcarea unei mașini electrice?
Practic, bateria unei mașini electrice poate accepta doar curent continuu (CC), astfel încât curentul alternativ (AC) de la rețea trebuie convertit în prealabil. Dacă acest lucru se face prin încărcătorul de bord din mașină, se numește încărcare AC. Dacă acest proces este efectuat de un redresor în stația de încărcare, se numește încărcare CC.
La încărcarea AC, puterea de încărcare disponibilă poate fi calculată conform acestei formule: Puterea de încărcare = faze x tensiune x amperaj. Factorii decisivi sunt, prin urmare, tensiunea de rețea disponibilă, amperajul și dacă se utilizează încărcarea monofazată sau trifazată.