WLTP vs. NEDC
WLTP | NEDC | |
---|---|---|
Temperatura de pornire | 14°C | 20-30°C |
Durată ciclu | 30 min | 20 min |
Proporția intervalului de staționare | 13% | 25% |
Distanță ciclu |
aprox. 23 km |
aprox. 11 km |
Viteza |
Medie: 46.6 km/h Maximă: 131 km/h |
Medie: 34 km/h Maximă: 121 km/h |
Putere utilizată |
Medie: 7 kW Maximă: 47 kW |
Medie: 4 kW Maximă: 34 kW |
Influența dotărilor optionale, a sistemului de climatizare (AC) și rezistența la rulare. |
Dotările opționale vor fi luate în considerare la greutate, aerodinamică și rezistența la rulare. Fără sistem de climatizare. |
Valorile iau în considerare doarrezistența la rulare. |
WLTP: Valori ale consumului mai aproape de realitate.
Noul ciclu de conducere WLTP ține cont de situații mai apropiate de viața cotidiană decât standardul NEDC. Îți permite să estimezi mai bine consumul zilnic.
Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP) a fost introdusă la 1 septembrie 2017 pentru tipurile noi de autovehicule. 12 luni mai târziu a devenit obligatorie pentru toate tipurile de autoturisme, succedând Noului Ciclu de Conducere European (NEDC) utilizat anterior. Deși este încă un test de laborator, WLTP a fost introdusă cu intenția de a furniza clienților valori ale consumului mai apropiate de condusul în condiții reale și de a crea un nivel nou de transparență.
WLTP ține cont de:
- Dinamici de conducere și temperaturi exterioare mai realiste
- Distanțe de testare mai lungi
- Viteze medii și maxime mai mari
- Mai puțini timpi de menținere
- Mai multe frânări și accelerări
De asemenea, dotările opționale au avut un impact asupra valorilor determinate utilizând ciclul de conducere WLTP.
Ce este ciclul de conducere WLTP?
Ce este ciclul de conducere WLTP?
Află Mai Multe Detalii Afișează Mai Puțin
-
Ce este ciclul de conducere WLTP?
Ce este ciclul de conducere WLTP?
Ciclul de conducere WLTP cuprinde mai multe faze, bazate pe profilurile de conducere de zi cu zi ale șoferilor din întreaga lume. Comparativ cu NEDC, este mai dinamic, are mai puține faze de oprire și folosește viteze mai ridicate pe o perioadă mai lungă de timp, pentru a reflecta situațiile de conducere actuale.Fiecare combinație motor/transmisie a unui anumit tip de autovehicul este testată atât cu cele mai economice dotări, cât și cu cele care presupun cel mai mare consum. Introducerea WLTP a dus la creșterea valorilor de consum și de CO2 publicate, acestea fiind însă mult mai apropiate de consumul și emisiile de CO2 efective.
Află Mai Multe Detalii Afișează Mai Puțin
Euro 6 și RDE
WLTP | RDE | |
---|---|---|
Temperatură |
14°C - 23°C |
3°C - 30°C
|
Greutate |
Autovehicul gol + șofer + 15% încărcătură |
Încărcătură suplimentară de păn ă la 90% |
Durată |
30 de minute |
90 - 120 minute |
Rute |
Ciclu definit |
Orice rută (urban, rural, autostradă) în conditiile de testare |
Test în condiții reale
Conform noilor standarde de emisii începând cu Euro 6d-TEMP, autovehiculele vor trebui să-și demonstreze pe viitor valorile de emisii pretinse în condiții de testare mai stricte. Aceasta înseamnă că valorile limită pentru emisiile de oxizi de azot (NOx) și particule nu trebuie să respecte doar noile condiții de laborator WLTP, ci să fie verificate și în cadrul unui test în condiții de zi cu zi.
Astfel, procedura de testare RDE (emisiile în condiții reale de conducere) nu necesită un ciclu de conducere fix; distanța, accelerarea, temperatura exterioară, condițiile de vânt și de trafic pot fi selectate liber în condiții limită statistice.